Paris dag 1 - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Julia Mientjes - WaarBenJij.nu Paris dag 1 - Reisverslag uit Paris 18 Buttes-Montmartre, Frankrijk van Julia Mientjes - WaarBenJij.nu

Paris dag 1

Blijf op de hoogte en volg Julia

09 Mei 2015 | Frankrijk, Paris 18 Buttes-Montmartre

Daar ben ik dan. Au Paris! Verwelkomd door mijn Franse huisgenoot met het berichtje:

"I left the keys to the apartment in a bar called Nord Sud, ask a guy called Sid for the keys"

De eerste nacht zal ik alleen doorbrengen aangezien Chloé, mijn 'uisgenoot, haar ouders bezoekt à la campagne. Bar Nord Sud blijkt niet heel moeilijk te vinden en ik wordt vrijwel meteen herkend als "Julia, the girl From Hollande". Even later sleep ik mijn koffers de 1 bij 2 meter lift in naar de vijfde verdieping waar ik de komende maanden de nodige wijntjes en stokbroden zal genieten. Terwijl mama elk moment vast legt op camera installeert papa alvast eten in de koelkast.

Na een drankje bij het café om de hoek is het tijd voor afscheid, wat opvallend minder dramatisch is dan de vorige keer dat ik op reis ging. Zou het te maken hebben met het soort reis soms? Het feit dat ik nu Frans ga leren langs de Seine, dansend van Rue naar Rue gevolgd door les Papillons, in plaats van India waar ik meer van Rue naar Rue rende op de vlucht voor een koe terwijl een bus me bijna omver rijdt en er vijf vunzige mannetjes me achterna grinniken.. Peut-être?

Hoe dan ook. Nu zit ik heerlijk geïntegreerd met een "verre de vin" en Carla Bruni op de achtergrond dit stukje te schrijven. Ik kan niet zeggen dat de zenuwen die ik nu voel ook maar in de buurt komen van wat ik voelde toen ik naar India ging. Wel zijn de gezonde zenuwen aanwezig, deels omdat onze lieve mam voor ze vertrok nog even de gevaren van Parijs heeft aangekaart: verkrachters, zwervers, levensgevaarlijke taxi's enzo, bedankt mam. Voornamelijk zijn het voor nu gewoon zenuwen van spanning en nieuwheid gelukkig, laat ik het gezonde kriebels gaan noemen voor de goede orde. Les papillons dans mon ventre (zeg ik dat goed mam?). Ik ben benieuwd of deze blog in het Frans eindigt, dat zou wel leuk zijn! Maar leer je een taal in 2 maanden? Ik ga het mee maken. Ik heb er zin in!!

  • 09 Mei 2015 - 19:18

    Len:

    Lieve Juul, heel, heel veel pleIer! Stoer weer hoor, maar gelukkig wel wat dichter bij huis. Ik kijk uit naar de volgende verhalen over je belevenissen. Lieve liefs Len

  • 10 Mei 2015 - 15:45

    Mam:

    Het was ook zeker heel anders om je in Parijs te droppen dan op Schiphol.... En ja....moeders en hun waarschuwingen....wat zal ik er van zeggen?? Het is vandaag moederdag!!!! ;-)

  • 11 Mei 2015 - 20:08

    Tamara:

    Luk om tu leezen Juul! Spannund allumal :). Dukke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Paris 18 Buttes-Montmartre

Une Presque Parisienne

Course de Francais

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2015

Week 2

17 Mei 2015

Week 1

09 Mei 2015

Paris dag 1
Julia

Actief sinds 24 Jan. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 11286

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 31 Juli 2015

Une Presque Parisienne

05 Februari 2013 - 26 Juni 2013

Samen Alleen op Reis

Landen bezocht: